Zbiorniki cylindryczne – inaczej walcowe – pozwalają na zamontowanie instalacji gazowej w samochodzie, w którym nie ma miejsca na zbiornik toroidalny. Zajmują więcej przestrzeni, ale często są jedynym rozwiązaniem dla osób, chcących oszczędzać dzięki wykorzystywaniu LPG jako paliwa.
W zdecydowanej większości przypadków lepszym rozwiązaniem dla zamontowania instalacji gazowej w samochodzie będzie wybór zbiornika toroidalnego gazu. Tego typu zbiornik instalowany jest w miejscu koła zapasowego pojazdu, przez co nie zajmuje cennej przestrzeni bagażowej. W niektórych samochodach, z różnych względów, wybór takiego zbiornika nie jest jednak możliwy. Wówczas jedyną dostępną alternatywą jest zbiornik cylindryczny (inaczej walcowy).
W większości samochodów, koło zapasowe umiejscowione jest poziomo w bagażniku, pod poziomem podłogi lub przytwierdzone pod podwoziem. Istnieją jednak także auta, zwłaszcza bardziej wiekowe modele lub małe samochody miejskie, w których koło umiejscowione jest w nietypowej pozycji, np. pionowej. Z kolei w samochodach najnowszych generacji, producenci stopniowo rezygnują z oferowania koła zapasowego w ramach podstawowego wyposażenia fabrycznego, zastępując je zestawem naprawczym. W efekcie, często miejsce na koło zagospodarowane zostaje w inny sposób, np. zamontowany jest w nim subwoofer samochodowej instalacji audio.
W opisanych powyżej przypadkach, jedynym rozwiązaniem w przypadku chęci montażu samochodowej instalacji gazowej będzie wybór cylindrycznego zbiornika LPG, umieszczonego w bagażniku pojazdu.
Często obserwowanym na rynku przypadkiem, w którym wykorzystywany jest cylindryczny zbiornik gazu jest instalacja LPG w pickupie. Współczesne możliwości techniczne pozwalają już na zastosowanie w tym przypadku zbiornika toroidalnego (pod zabudową, w miejscu koła zapasowego), jednak ze względu na koszty montażu, obawy o uszkodzenie podwieszonej butli podczas jazdy w trudnym terenie lub jej zbyt niską pojemność, niektóre osoby decydują się na montaż zbiornika cylindrycznego. Jest on wówczas lokalizowany na powierzchni podłogi zabudowy, w bezpośredniej bliskości kabiny.
Zdecydowaną zaletą cylindrycznych zbiorników LPG jest ich uniwersalność. W odróżnieniu od zbiorników toroidalnych można je zamontować w niemal każdym samochodzie. Ich głównym mankamentem jest oczywiście ograniczanie przestrzeni bagażowej, co wiąże się z pewnym kompromisem ze strony użytkowników samochodu.